בתחילת החודש במגרש הפוליטי: ביום סגירתהרשימות לכנסת הוכרזה גם הארכת הסגר. אז מה הפלא שהיה זה גם יום סגריר…
והנה חידוש לשוני מבית מדרשה של ראשת מפלגת העבודהמרב מיכאלי: "אנשים ואנַשוֹת במדינת ישראל, יש לכם בית של אמת" (שודר במהדורה המרכזית בערוץ 12 ביום 1 בפברואר) למשמע דבריה אני רואה אותה בעיני רוחי קוראת לכל אדם ואדמה להצטרף למפלגתה…
ועם סגירת הרשימות לכנסת אפשר לומר שאחוז החסימה הוא לא רק בעייתם של הקרדיולוג ומטופליו… ולא רק הקרדיולוג יודע לשריין את העורקים…
ובהקשר זה מחייך השפה העבריתיעקב פרוינדמציין כי דווקא בשבוע של בחינת הבגרות במתמטיקה, ראשי הרשימות הקטנות במרכז המפה התקשו מאוד בחיבור… ורק אוסיף על כך שהם דווקא הצטיינו בחילוק (ובפיצול)…
ועדת הבחירות המרכזית אותתה למועמדת מס' 7 של מפלגת העבודה: התהדרת בכך שאינך עומדת דום בשעת צפירה? – אז צפי רע…
היה זה גם חודש קשה של אלימות במשפחה. אם נשכיל לפרק את האלימות – אז אל ימות איש בידי בן משפחתו!!!
ובאווירה אופטימית יותר, החודש יצא לדרך פסטיבל "דרום אדום" ומחייך השפה העברית יעקב פרוינד קורא לכל חובב טבע: Red לדרום! וצפה במרבדי הכלניות… (ואוסיף על זה משאלת לב – שהדרום לא יֵדע צבע אדום זולת המשמעות הנ"ל…)
ועוד בענייני טבע המחייך הנ"ל תוהה שמא הימים החמים באמצע החודש הם מכחישי קור-עונה? וכשוך גל החום, במעבר חד – מה קרה? קרהחודרת לעצמות (ואפילו שלג…). במשטרת ישראל חסמו לסירוגין צירי תנועה מושלגים והקימו חדר בקרה שיפקח שמא מישהו חדר בקרהלאזורים חסומים…, ובירושלים – החודש בירה לבנה… כשנמס השלג שבו ללגום בירה שחורה?… ועכשיו כבר אפשר לומר שבסופ"ש שאחרי השלג – הסופה הגיעה לסופה…
ולקראת סוף החודש, לאורך חופי ישראל, המצב די מזופת… ואיזה מזליש לדגים בים התיכון, שמשרד הבריאות אסר לדוג אותם בעת הזאת. ומה הפלא? הרי חודש אדר זה מזל דגים…
הצעירה תושבת מודיעין עילית שחצתה את הגבול לסוריה הוחזרה. לקח לסורים זמן להבין שאין בידיהם חיילת מיחידת עיליתשל המודיעין… בטרם שוחררה אמר לה סוהר סורי– סוריחזרה לארצך.
בניגוד לשנים עברו, בפורים השנה (במרחב הציבורי) חובה לעטות מסכה… בקיצור – המצב על הפנים! ועוד בסימן "נהפוך הוא", בימים ההם אמרה אסתר למרדכי "לך כנוס את היהודים…" ורק אחר כך נאמר "…להיקהלולעמוד על נפשם". בזמן הזה נהפוך הוא: קודם היהודים משתטים להתקהל(ולפעמים גם להתכהל…) ולסכן את נפשם ורק בעקבות זאת אומרים לשוטר: "לך קנוסאת היהודים"…
"חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המןלברוך מרדכי"… האמת שגם בלי להתבסם אני מתקשה להבחין ביניהם, שהרי שניהם בגימטריה 502… (חַשבו ותיווכחו!). ומה מקור המצווה להתבסם? בקריאת המגילה שמעתי שניתן ליהודים להתכהלולעמוד על נפשם וכן קראתי שגם בשושן – הבירהנשפכה כמים…
ובמבט לפרשות השבוע, מחייך השפה העברית, יעקב פרוינד מציין שיתרו המליץ למשה למנות שרי עשרות, אך אצלנו מישהו הבין שצריך למנות עשרות שרים… ובסוף הפרשה הוא מוצא תימוכין לחובת מדידת החום בכניסה לחנויות ולמרחבים ציבוריים (חקירת מצח…) – "לא תעלה במעלות על מזבחי" (שמות כ' פסוק כ"ב). ובהשראת מגילת אסתר המחייך הנ"ל מסיק בהיגיון גנטי שהתכונות של עמלק עברו להמן האגגי בתור רשע… ועוד הוא מציין כי אחשוורוש נחקר שתי וערב עלערב ושתי… ועוד מהגיגיו מתוך המגילה: בגתן ותרש ביקשו לשלוח יד במלך אחשוורוש (רצח) זממו בעקבות זאת הפיכת חצר (רצח= הפיכתסדר האותיות של חצר). ואיך הוא מתרגם את גלגל(= חג) המזלות(מזל = פור)? חג פורים…